Rehabilitacja stopy

Nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak bardzo nasze stopy są obciążane każdego dnia i jak wielkie jest ryzyko wystąpienia urazu stóp. Rehabilitacja stopy po złamaniu to nie jedyna sytuacja, w której możemy zdecydować się na zabiegi rehabilitacyjne na stopę.

Jeśli odczuwasz w stopie ból, masz trudności z chodzeniem lub dostrzegasz wyraźne zniekształcenie lub zgrubienie w obrębie kostki, pięty lub innych części stopy – zgłoś się do specjalisty. Rehabilitacja stopy obejmuje swoim działaniem rozmaite schorzenia związane z kończyną dolną, a nowoczesne metody leczenia pozwalają pozbyć się bólu i poprawiają komfort życia.

Rehabilitacja stopy – dla kogo?

Stopy mogą wymagać specjalistycznej pomocy medycznej z wielu różnych powodów. Rehabilitacja stopy obejmuje swym zakresem problemy powstałe w wyniku urazów, wad wrodzonych, przebytych chorób i wykonanych zabiegów operacyjnych. Zabiegi rehabilitacyjne na stopę to coś, czym powinieneś się zainteresować, jeśli:

• odczuwasz ból w stopie, śródstopiu, podbiciu stopy, pięcie, palcach lub w okolicy stawu skokowego;
  • masz halluksy;
  • jesteś po urazie takim jak skręcenie czy zwichnięcie;
  • potrzebna Ci rehabilitacja stopy po złamaniach;
  • potrzebna Ci rehabilitacja stopy po operacjach;
  • cierpisz na ostrogę piętową;
  • Twoim problemem jest pięta Haglunda;
  • cierpisz na zwyrodnienie stawu skokowego.

Jakie są zabiegi rehabilitacyjne na stopę?

Współczesna rehabilitacja i fizjoterapia pozwalają zastosować wiele skutecznych, bezpiecznych i bezbolesnych zabiegów rehabilitacyjnych na stopę. To, jakiego rodzaju leczenie zostanie wybrane i czy specjalista zdecyduje się łączyć ze sobą różne terapie lecznicze, zależne jest od złożoności konkretnego przypadku, a także od efektów, jakie chce się osiągnąć i czasu, w jakim chce się tego dokonać.

Jak wygląda rehabilitacja stopy w Fizjo-Expert w Żywcu

Niezależnie od tego, z jakim problemem zgłaszasz się do specjalisty, pierwszym krokiem powinno być postawienie trafnej diagnozy. Tego możesz się spodziewać u nas.  Wiele jednostek chorobowych w obrębie stóp może dawać bardzo podobne objawy, natomiast leczenie poszczególnych schorzeń jest różne – dlatego tak ważne jest precyzyjne zdiagnozowanie problemu.

Sama rehabilitacja stopy obejmuje dwa główne obszary leczenia i to bez względu na to, czy potrzebna jest rehabilitacja śródstopia, czy np. rehabilitacja po złamaniu pięty. Pierwszy obszar leczenia polega na redukcji bólu. Drugi obszar to przywrócenie prawidłowej funkcjonalności stopy, wyeliminowanie zmian patologicznych i korekcja stopy (w sytuacjach, gdy stopa zostaje zniekształcona, np. przy halluksach).

Pacjentom często zlecane są również specjalistyczne wkładki ortopedyczne do obuwia oraz indywidualnie dobrane ćwiczenia korekcyjne. W wielu sytuacjach powodzenie leczenia zależne jest także od zmiany codziennych nawyków.