Kolano

Żywieckie Centrum Rehabilitacji Fizjo-Expert od lat specjalizuje się także w rehabilitacji schorzeń stawu kolanowego. Do naszego gabinetu często trafiają osoby uprawiające sport wyczynowo bądź amatorsko, które doznały urazu lub są po zabiegu operacyjnym.
Jeśli uprawiasz sport lub puchnie i bóli Cie kolano? Doznałeś urazu i nie możesz chodzić po schodach? Odczuwasz ból z boku kolana? Serdecznie zapraszamy. Przeprowadzimy badanie USG oraz testy funkcjonalne, które pozwolą nam zdiagnozować problem i wdrożyć odpowiednio skuteczne leczenie.

Rehabilitacja kolana – jakie zabiegi?

Podstawą metodą leczenia jest kinezyterapia, czyli ćwiczenia rehabilitacyjne wykonywane pod okiem specjalisty.
Często też ćwiczenia łączymy z terapią TECAR czy INDIBA, co w wyraźny sposób skraca czas leczenia. Początkowo ich zadaniem będzie przede wszystkim odciążenie kolana oraz aktywizacja mięśni stawu kolanowego. W zależności od rodzaju urazu oraz od stanu w jakim Pacjent do nas przyszedł, stosujemy indywidualnie dobrany program rehabilitacji. Ma on na celu przywrócenie prawidłowej masy mięśniowej i na uzyskaniu normalnej ruchomości stawów.

Oprócz ćwiczeń stosuje się kinesiotaping polegający na aplikacji plastrów, które pod kątem elastyczności wykazują podobne właściwości, co ludzka skóra.

W naszym gabinecie wspieramy się nowoczesnymi technologiami, dlatego w rehabilitacji kolana stosujemy terapię TECAR, pole magnetyczne 3D BIOMAG czy terapię LIPUS wykorzystującą pulsacyjne fale ultradźwiękowe  o niskiej częstotliwości, które wspomagają zrost kostny. Stanowią one uzupełnienie terapii manualnej. W szczególnych przypadkach stosujemy masaże kompresyjne oraz krioterapię.

Po artroskopii stawu kolanowego, przeważnie skupiamy się na odbudowie siły mięśniowej i mobilności struktur. Rehabilitacja po endoprotezie kolana trwa najczęściej około 3 miesięcy.

Stany z jakimi pracujemy najczęściej to:

• stan pourazowy: obrzęk i bolesność stawu,
  • stan po leczeniu operacyjnym: rekonstrukcji ACL, szycie łąkotek,
  • uszkodzenia łąkotki,
  • zmiany zwyrodnieniowe stawu: gonartroza,
  • chondromalacja rzepki,
  • kolano skoczka,
  • kolano biegacza,
  • zapalenie fałdu błony maziowej,
  • zapalenie stawu.

Ponadto do specjalisty należy się zgłosić wtedy, jeśli odczuwasz nagły, silny ból kolana, staw kolanowy jest zablokowany, utrzymuje się wokół niego opuchlizna lub występuje zasinienie.

Jakie metody stosujemy lecząc kolano ?

Rehabilitacja kolana wymaga zawsze indywidualnego podejścia do dolegliwości z jakimi zmaga się Pacjent. W Żywieckim Centrum Rehabilitacji Fizjo-Expert do tych celów stosujemy :

Rehabilitacja – Żywiec

Musisz zapisać się na rehabilitację w Żywcu? Umów wizytę w Centrum fizjoterapii i leczenia bólu Fizjo-Expert, gdzie zajmą się Tobą specjaliści.

Podczas pierwszej wizyty w naszym gabinecie zostanie z Tobą przeprowadzony szczegółowy wywiad, specjalista wykona również testy manualne. W razie potrzeby zostanie także wykonane badanie USG czynnościowe narządu ruchu. Dzięki temu możliwe będzie ustalenie indywidualnego planu leczenia, opierającego się na najbardziej nowoczesnych oraz efektywnych metodach.

Zabiegi rehabilitacyjne w naszych gabinetach zostaną tak przeprowadzone, aby już po pierwszych kilku wizytach zwiększyła się Twoja mobilność, a odczuwany ból został zmniejszony. Prowadzimy zarówno rehabilitację po artroskopii kolana, innych operacjach, jak i rehabilitację sportową.