Fala uderzeniowa

Fala uderzeniowa to jedna z metod wykorzystywanych w fizykoterapii. Zabiegi falą uderzeniową są bezinwazyjne, wykorzystują energię z fal akustycznych, okresowe wahania ciśnienia.

Na czym polega, jak działa fala uderzeniowa?

Leczenie falą uderzeniową przebiega za pomocą nowoczesnego, specjalistycznego urządzenia, którego zadaniem jest emisja fal. A jak wygląda zabieg?

Na podstawie wcześniej przeprowadzonego wywiadu lub badań określa się parametry (intensywność) terapii. Na głowicę sprzętu lub na ciało pacjenta nakłada się żel. Następnie przykłada się głowicę bezpośrednio do ciała, po czym emitowane są fale.

Celem rehabilitacji falą uderzeniową jest zmniejszenie bólu oraz przyśpieszenie regeneracji tkanek. Zabieg działa również przeciwzapalnie, poprawia ukrwienie i zwiększa produkcję kolagenu. A kiedy jest rekomendowany?

Na co fala uderzeniowa? Terapia falą uderzeniową

Terapia falą uderzeniową jest wykorzystywana nie tylko podczas rehabilitacji, fizykoterapii, ale również w kosmetologii. Coraz więcej kobiet zapisuje się na falę uderzeniową na cellulit i rozstępy. Zabieg okazuje się pomocny w przypadku występowania wiotkiej skóry w okolicach brzucha, uda i pośladków (ujędrnia ją), może wykazywać się dużą skutecznością podczas zmniejszania miejscowej otyłości.

Warto tutaj jeszcze dodać, że fizjoterapia falą uderzeniową jest nie tylko bezinwazyjna, ale dodatkowo nie ogranicza wykonywania codziennych czynności podczas leczenia. W zależności od progu bólu pacjenta może powodować lekki dyskomfort, aczkolwiek ogólnie uważana jest za metodę bezbolesną.

Terapia falą uderzeniową zyskuje na popularności, najczęściej zalecana jest w przypadku dolegliwości związanych z narządami ruchu. Fala uderzeniowa pomaga np. na:

Fala uderzeniowa – efekty

Efektem zabiegów falą uderzeniową jest przede wszystkim wyeliminowanie bólu będącego wynikiem kontuzji, stanu zapalnego lub zwyrodnienia. Podczas terapii falami akustycznymi następuje rozluźnienie mięśni, pobudzany jest metabolizm.

Natomiast w medycynie estetycznej fala uderzeniowa poprawia kondycję skóry, wspomaga produkcję kolagenu w tkankach, powodując jej uelastycznienie. To skuteczny sposób na usuwanie cellulitu.

Fala uderzeniowa – przeciwwskazania

Chociaż terapia falą uderzeniową jest bezpieczna i bezinwazyjna, istnieje kilka przypadków, które są przeciwwskazaniem do rehabilitacji tą metodą. Dotyczy to m.in. pacjentów z rozrusznikiem serca, chorobami nowotworowymi, problemami z krzepliwością serca, a także kobiet w ciąży. Fali uderzeniowej nie stosuje się również u dzieci, u których niezakończony został etap rozwoju kostno-stawowego.

Fala uderzeniowa – Żywiec

W naszym centrum leczenia bólu zajmujemy się fizjoterapią falą uderzeniową. Dzięki temu, że zatrudniamy szereg specjalistów, możemy przeprowadzić kompleksowy wywiad, podczas którego zweryfikujemy, czy występują wskazania do zabiegu, a także zaplanujemy najkorzystniejszy przebieg terapii. A jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, chętnie odpowiemy na wszystkie pytania. Umów się na konsultacje w centrum fizjoterapii w Żywcu.