Regeneracja zatok

Przewlekłe lub nawracające zapalenie zatok to przypadłość, która daje wiele nieprzyjemnych objawów i utrudnia normalne funkcjonowanie. Gdy tradycyjne leczenie farmakologiczne zawodzi, warto zwrócić się w stronę fizykoterapii i terapii manualnej.

W krótkim czasie można uzyskać zaskakujące rezultaty, które przywracają radość z życia! Regeneracja zatok to nieinwazyjne zabiegi na zatoki, po które warto sięgnąć, zanim zdecydujemy się na radykalny krok, jakim jest operacja.

Regeneracja zatok – kiedy jest niezbędna

Jeśli od wielu miesięcy lub nawet lat borykasz się z uczuciem zatkanego nosa, a podczas pochylania się odczuwasz wzmożony ból głowy, najprawdopodobniej masz problem z zatokami, który nie przejdzie samoistnie. Przewlekłe zapalenie zatok to stan, który utrzymuje się od co najmniej 12 tygodni.

Drugą, bardzo podobną przypadłością jest nawracające zapalenie zatok. Tutaj mogą pojawiać się kilkutygodniowe przerwy w występowaniu dolegliwości, jednak prędzej czy później problem wraca – nierzadko ze zdwojoną mocą. Patologiczna wydzielina nie ma jak wydostać się z zatok, zalega więc tam, wywołując wiele dolegliwości.

Poza wspomnianym już bólem głowy i uczuciem rozpierania w okolicach czoła, można spotkać się z niedrożnością nosa, upośledzeniem zmysłu węchu – a przez to i z pogorszeniem odczuwania smaku, gdyż zmysły te są ze sobą ściśle powiązane

Najpopularniejsze zabiegi na zatoki

Zabiegi na zatoki przeprowadzane w gabinecie fizjoterapeuty mogą mieć różną formę. Terapeuta dobiera leczenie indywidualnie, skupiając się na konkretnym przypadku. Do wyboru są różne metody manualne i fizykoterapeutyczne, wykorzystujące najnowsze zdobycze nauki i techniki. Wszystkie są bezpieczne dla pacjenta i bezbolesne, a stosować można je pojedynczo, lub przeprowadzając złożone leczenie zatok, wykorzystujące kilka wzajemnie uzupełniających się metod leczenia.

• Obecnie jednym z najpopularniejszych zabiegów na zatoki jest zabieg z wykorzystaniem technologii TECAR, działającej w oparciu o fale radiowe,
  • Inna popularna metoda leczenia to terapia manulana oraz terapia lapmą Sollux.

Osoby cierpiące na przewlekłe problemy z zatokami szukają pomocy laryngologicznej i farmakologicznej, ale one nie zawsze potrafią pomóc. Kolejnym sposobem walki z zapaleniem zatok jest zabieg operacyjny polegający na mechanicznym oczyszczeniu zajętych chorobowo zatok. Zanim jednak zdecydujesz się na tak radykalny krok, warto wypróbować metody mniej inwazyjne. Regeneracja zatok przeprowadzona w gabinecie fizjoterapeutycznym może dać spektakularne efekty już od pierwszego zabiegu

Regeneracja zatok – efekty

Prawidłowo przeprowadzona regeneracja zatok przynosi wiele korzyści, zauważalnych już od pierwszego zabiegu. Po jego przeprowadzeniu można cieszyć się:

• zmniejszeniem dolegliwości bólowych,
  • zredukowaniem obrzęków, uczucia rozpierania, wrażenia zapchanego, nabrzmiałego nosa,
  • zwiększoną drożnością górnych dróg oddechowych,
  • odzyskaniem węchu i smaku,
  • brakiem szumu w uszach, uczucia zatkanych uszu.

Fizykoterapeutyczne leczenie zatok, uzupełnione o tradycyjne metody manualne, jak manipulacja mięśniowo-powięziowa, prowadzą do drenażu zablokowanej w zatokach przynosowych i czołowych wydzieliny. Już po kilku tygodniach leczenia można w pełni cieszyć się życiem, zapominając o bólu i nieprzyjemnym uczuciu w okolicach czoła i nosa.