Stopa i podudzie

Współczesna rehabilitacja i fizjoterapia pozwalają zastosować wiele skutecznych, bezpiecznych i bezbolesnych zabiegów rehabilitacyjnych na stopę oraz podudzie. To, jakiego rodzaju leczenie zostanie wybrane i czy specjalista zdecyduje się łączyć ze sobą różne terapie lecznicze, zależne jest od złożoności konkretnego przypadku, a także od efektów, jakie chce się osiągnąć i czasu, w jakim chce się tego dokonać. Do naszego gabinetu często trafiają Pacjenci z urazami w obrębie stawu skokowego. Najczęściej leczymy piłkarzy, którzy doznają tego typu urazów na meczach lub treningach. Stopa to bardzo ” urazowy staw ” dlatego nie należy bagatelizować bólu, powstałego obrzęku czy zasinienia, leczy szybko rozpocząć odpowiednie leczenie.

Jakie są zabiegi rehabilitacyjne na stopę?

Współczesna rehabilitacja i fizjoterapia pozwalają zastosować wiele skutecznych, bezpiecznych i bezbolesnych zabiegów rehabilitacyjnych na stopę. To, jakiego rodzaju leczenie zostanie wybrane i czy specjalista zdecyduje się łączyć ze sobą różne terapie lecznicze, zależne jest od złożoności konkretnego przypadku, a także od efektów, jakie chce się osiągnąć i czasu, w jakim chce się tego dokonać.

Najpopularniejsze zabiegi rehabilitacyjne na stopę to:

Choroby jakie leczymy najczęściej to:

• stany pourazowe stawu skokowego: skręcenie i naderwanie stawu,
  • stany pooperacyjne,
  • ostroga piętowa,
  • pięta Haglunda,
  • halluxy,
  • urazy ścięgien i mięśni w obrębie podudzia,
  • stany po złamaniach i zwichnięciach,
  • zwyrodnienie stawu skokowego,
  • trudno gojące się rany.

Jak wygląda rehabilitacja stopy w Fizjo-Expert w Żywcu

Niezależnie od tego, z jakim problemem zgłaszasz się do specjalisty, pierwszym krokiem powinno być postawienie trafnej diagnozy. Tego możesz się spodziewać u nas. Wiele jednostek chorobowych w obrębie stóp może dawać bardzo podobne objawy, natomiast leczenie poszczególnych schorzeń jest różne – dlatego tak ważne jest precyzyjne zdiagnozowanie problemu.

Sama rehabilitacja stopy obejmuje dwa główne obszary leczenia i to bez względu na to, czy potrzebna jest rehabilitacja śródstopia, czy np. rehabilitacja po złamaniu pięty. Pierwszy obszar leczenia polega na redukcji bólu. Drugi obszar to przywrócenie prawidłowej funkcjonalności stopy, wyeliminowanie zmian patologicznych i korekcja stopy (w sytuacjach, gdy stopa zostaje zniekształcona, np. przy halluksach).

Pacjentom często zlecane są również specjalistyczne wkładki ortopedyczne do obuwia oraz indywidualnie dobrane ćwiczenia korekcyjne. W wielu sytuacjach powodzenie leczenia zależne jest także od zmiany codziennych nawyków.