Biodro

Nasz gabinet to także miejsce gdzie leczymy stany pooperacyjne. Najczęściej są to stany po wszczepieniu endoprotezy stawu biodrowego. Jeśli boli Cię biodro, masz problem z rotacją zewnętrzną lub wewnętrzną, czekasz na wymianę stawu lub jesteś bezpośrednio po niej, zachęcamy do skorzystania z naszych usług.
Chętnie pomożemy Ci wrócić do normalnego funkcjonowania.

Ból stawu biodrowego – w czym pomoże rehabilitacja?

Rehabilitacja stawu biodrowego to leczenie, którego zakres i metody dobierane są indywidualnie do potrzeb pacjenta. Brane są pod uwagę nie tylko jego dolegliwości, ale również wiek, ogólny stan zdrowia oraz występowanie innych chorób.

Rehabilitacja biodra ma na celu przywrócenie sprawności, umożliwienie powrotu do normalnej, codziennej aktywności. Polega przede wszystkim na wzmacnianiu oraz rozciąganiu mięśni, które wspierają staw biodrowy.

Najczęściej leczymy:

• nagłe stany pourazowe stawu biodrowego,
  • zwyrodnienie stawu,
  • stany po endoprotezoplastyce,
  • zapalenie stawu,
  • biodro trzaskające,
  • pachwina piłkarza,
  • konflikt udowo-panewkowy.

Rehabilitacja po operacji biodra?

To, co najczęściej interesuje pacjentów korzystających z rehabilitacji w Żywcu, to leczenie po operacji biodra, wszczepieniu endoprotezy.

Warto wiedzieć, że w tym wypadku rehabilitacja zaczyna się jeszcze przed zabiegiem. Prowadzi się głównie terapię manualną, w ramach której pacjent wykonuje specjalne ćwiczenia pod okiem fizjoterapeuty. Mają one za zadanie zwiększyć ruchomość stawów, rozciągnąć struktury okołostawowe oraz wzmocnić mięśnie.
Rehabilitacja po endoprotezie biodra może zostać rozpoczęta nawet na drugi dzień po zabiegu. Rozpoczyna się od prostych ćwiczeń, które uczą bezpiecznego wykonywania takich czynności jak siadanie, podnoszenie się. Po kilku dniach następuje nauka chodzenia, początkowo przy użyciu balkonika oraz kul. Potem, przez kilka miesięcy, zakres ćwiczeń poszerza się, prowadząc do odzyskania sprawności.

A jak długo trwa rehabilitacja po endoprotezie biodra? Tutaj wszystko zależy od stanu zdrowia pacjenta, aczkolwiek należy liczyć się z tym, że średni czas fizjoterapii wynosi od 4 do nawet 6 miesięcy.

Rehabilitacja biodra – nasze metody:

Rehabilitacja biodra – Żywiec

Rehabilitacja po wymianie biodra czy złamaniu powinna przebiegać pod okiem doświadczonych fizjoterapeutów, którzy zadbają nie tylko o to, aby leczenie było efektywne, ale również bezpieczne. Dlatego zapraszamy do naszego centrum rehabilitacji w Żywcu – dobierzemy właściwy plan rehabilitacji, aby pomóc Ci przywrócić pełną sprawność.