Rehabilitacja biodra

Dokucza Ci ból biodra? A może jesteś po złamaniu lub wymianie biodra i czeka Cię długie leczenie? Nie zwlekaj i zapisz się na fizjoterapię w Żywcu.

Kiedy jest potrzebna rehabilitacja biodra?

Na rehabilitację biodra lekarze kierują najczęściej wtedy, gdy

• wystąpił nagły uraz w okolicach biodra;
  • dokucza konflikt udowo-panewkowy;
  • cierpisz na zespół trzaskającego biodra;
  • wykryte zostały zmiany zwyrodnieniowe;
  • konieczna jest operacja wszczepienia endoprotezy – rehabilitacja stawu biodrowego może być zalecana zarówno przed operacją, jak i bezpośrednio po niej.

Ból stawu biodrowego – w czym pomoże rehabilitacja?

Rehabilitacja stawu biodrowego to leczenie, którego zakres i metody dobierane są indywidualnie do potrzeb pacjenta. Brane są pod uwagę nie tylko jego dolegliwości, ale również wiek, ogólny stan zdrowia oraz występowanie innych chorób.

Rehabilitacja biodra ma na celu przywrócenie sprawności, umożliwienie powrotu do normalnej, codziennej aktywności. Polega przede wszystkim na wzmacnianiu oraz rozciąganiu mięśni, które wspierają staw biodrowy.

Zwykle podczas fizjoterapii wykonuje się ćwiczenia polegające na napinaniu oraz rozluźnianiu mięśni pośladków i nóg, a także na zginaniu nóg w stawach skokowych. Wykonuje się je w ramach zalecanej terapii manualnej, która w większości przypadków stanowi podstawę rehabilitacji.

W zależności od przyczyny problemu możliwe jest także wprowadzenie w plan leczenia kinezyterapii, suchego igłowania czy drenażu limfatycznego.

To wszystko ma prowadzić do zmniejszenia bólu oraz do przywrócenia sprawności ruchowej. A co się stanie, jeśli zaniedbasz rehabilitację biodra? Krótkotrwały ból może przerodzić się w przewlekłą dolegliwość. Brak odpowiednich ćwiczeń lub ich nieprawidłowe wykonywanie może również spowodować problemy z chodzeniem.

Rehabilitacja po operacji biodra

To, co najczęściej interesuje pacjentów korzystających z rehabilitacji w Żywcu, to leczenie po operacji biodra, wszczepieniu endoprotezy.

Warto wiedzieć, że w tym wypadku rehabilitacja zaczyna się jeszcze przed zabiegiem. Prowadzi się głównie terapię manualną, w ramach której pacjent wykonuje specjalne ćwiczenia pod okiem fizjoterapeuty. Mają one za zadanie zwiększyć ruchomość stawów, rozciągnąć struktury okołostawowe oraz wzmocnić mięśnie.
Rehabilitacja po endoprotezie biodra może zostać rozpoczęta nawet na drugi dzień po zabiegu. Rozpoczyna się od prostych ćwiczeń, które uczą bezpiecznego wykonywania takich czynności jak siadanie, podnoszenie się. Po kilku dniach następuje nauka chodzenia, początkowo przy użyciu balkonika oraz kul. Potem, przez kilka miesięcy, zakres ćwiczeń poszerza się, prowadząc do odzyskania sprawności.

A jak długo trwa rehabilitacja po endoprotezie biodra? Tutaj wszystko zależy od stanu zdrowia pacjenta, aczkolwiek należy liczyć się z tym, że średni czas fizjoterapii wynosi od 4 do nawet 6 miesięcy.

Rehabilitacja biodra – Żywiec

Rehabilitacja po wymianie biodra czy złamaniu powinna przebiegać pod okiem doświadczonych fizjoterapeutów, którzy zadbają nie tylko o to, aby leczenie było efektywne, ale również bezpieczne. Dlatego zapraszamy do naszego centrum rehabilitacji w Żywcu – dobierzemy właściwy plan rehabilitacji, aby pomóc Ci przywrócić pełną sprawność.