Rehabilitacja kolana

Rehabilitacja stawu kolanowego to sposób na zmniejszenie dolegliwości bólowych oraz przywrócenie pełnej sprawności pacjenta. Opiera się na specjalnych ćwiczeniach, które dobiera się indywidualnie do danego problemu, a także na dodatkowych zabiegach, mających na celu uśmierzenie bólu oraz zwiększenie ruchomości stawów. Dowiedz się, kiedy rehabilitacja kolana jest potrzebna, a także jakie zabiegi rehabilitacyjne na kolano są wykonywane.

Kiedy jest potrzebna rehabilitacja kolana?

Uraz, zwyrodnienie, czy nawet przeciążenie podczas dźwigania ciężarów – to wszystko może powodować problemy ze stawami kolanowymi, i to nie tylko u osób starszych, ale także będących w młodszym wieku.

Rehabilitacja, fizjoterapia kolana zalecana jest przez ortopedę m.in. w takich przypadkach jak:

• ból w kolanie podczas chodzenia, stania lub leżenia;
  • zerwanie więzadeł;
  • kolano biegacza;
  • kolano skoczka;
  • artroskopia kolana;
  • endoproteza kolana;
  • konflikt rzepkowo-udowy;

Ponadto do lekarza należy się zgłosić wtedy, jeśli odczuwasz nagły, silny ból kolana, staw kolanowy jest zablokowany, utrzymuje się wokół niego opuchlizna lub występuje zasinienie.

Rehabilitacja kolana – jakie zabiegi?

Podstawą leczenia jest kinezyterapia, czyli ćwiczenia rehabilitacyjne na kolano wykonywane pod okiem specjalisty.

Początkowo ich zadaniem będzie przede wszystkim odciążenie kolana, następnie rehabilitacja będzie skupiona na przywróceniu prawidłowej masy mięśniowej i na uzyskaniu normalnej ruchomości stawów.

Oprócz ćwiczeń stosuje się kinesiotaping polegający na aplikacji plastrów, które pod kątem elastyczności wykazują podobne właściwości, co ludzka skóra.

Rehabilitacja na kolano obejmuje również zabiegi fizykoterapeutyczne, takie jak hydroterapia, laseroterapia, pole magnetyczne, ultradźwięki. Stanowią one uzupełnienie terapii manualnej. W szczególnych przypadkach lekarz może zalecić masaż rehabilitacyjny oraz drenaż limfatyczny.

Nieco inaczej może przebiegać rehabilitacja po operacji kolana. W tym wypadku leczenie skupiać się będzie na odbudowie siły mięśniowej i mobilności struktur. Rehabilitacja po endoprotezie kolana trwa ok. 3 miesiące.

Jakie metody stosujemy podczas rehabilitacji kolana?

Rehabilitacja kolana wymaga zawsze indywidualnego podejścia do dolegliwości z jakimi zmaga się pacjent. W naszym gabinecie w Żywcu stosujemy:

Rehabilitacja – Żywiec

Musisz zapisać się na rehabilitację w Żywcu? Umów wizytę w Centrum fizjoterapii i leczenia bólu Fizjo-Expert, gdzie zajmą się Tobą specjaliści.

Podczas pierwszych konsultacji przeprowadzony zostanie z Tobą szczegółowy wywiad, fizjoterapeuta wykona również testy manualne. Dzięki temu możliwe będzie ustalenie indywidualnego planu leczenia, opierającego się na najbardziej efektywnych metodach.

Zabiegi fizjoterapii w Żywcu zostaną tak opracowane, aby już po pierwszych kilku wizytach zwiększyła się Twoja mobilność, a odczuwany ból został zmniejszony. Prowadzimy zarówno rehabilitację po artroskopii kolana, innych operacjach, jak i rehabilitację sportową.