Stawianie baniek to stara, sprawdzona metoda leczenia wielu dolegliwości.

Bańki walczą z wirusowymi infekcjami dróg oddechowych, przejawiającymi się katarem, silnym przeziębieniem, bólami i zapaleniem gardła, zapaleniem krtani, zapaleniem oskrzeli, zapaleniem migdałków, zapaleniem płuc. Po leczeniu bańkami prawie wszystkie osoby cierpiące na bezsenność mogą spać znacznie lepiej niż poprzednio.

Bańki pomagają przy chorej prostacie, czyrakach, hemoroidach, schorzeniach stawów. Bańkom przypisuje się działanie przeciwbólowe – zwłaszcza przy przewlekłych bólach kręgosłupa, nerwobólach, bólach w przebiegu reumatoidalnego zapalenia stawów oraz bólach głowy.
Kuracja bańkami jest nieszkodliwa i nie wywołuje skutków ubocznych

Przeciwwskazania do stosowania baniek

• czynna choroba nowotworowa skazy krwotoczne (np. hemofilia)
  • anemia i stany ogólnego wyniszczenia organizmu
  • gruźlica
  • stwardnienie rozsiane w okresie nowego rzutu
  • zaburzenia krzepliwości krwi
  • ciąża

W naszym gabinecie stosujemy 3 rodzaje baniek. Obojętnie jakiego użyjemy, chodzi o to, by w środku, po przyłożeniu do ciała, wytworzyła się próżnia. Dzięki temu bańka przysysa się do skóry. Bańki szklane klasyczne do stawiania na gorąco – przysysają się do ciała, gdy palący się wewnątrz spirytus zużyje tlen – ich działanie jest najsilniejsze. Bańki bez ogniowe do stawiania bez użycia ognia – mają wentyl, którym odsysa się powietrze za pomocą specjalnej pompki są najbezpieczniejsze. Bańki gumowe – podciśnienie powstaje, gdy rozpręża się ściśnięta guma.